Baštinski (Ri)industrijalci

Ovim projektom želimo napraviti iskorak u ponudi školskih aktivnosti za učenike koje će im omogućiti povezivanje međupredmetnih nastavnih sadržaja, razvijanja kreativnosti i hobija te navika konzumiranja kulturnih sadržaja u školi, ali i izvan škole. Osmislili smo tri ključne aktivnosti i različite metode rada (istraživanje, posjet izložbama, stvaranje) kroz koje će učenici razvijati multifunkcionalnu pismenost (pretraživanje, vrednovanje informacija i stvaranje vlastitih digitalnih sadržaja), proširivanje znanja stečenih na satovima Povijesti, te primjenu vještina stečenih na satovima strukovnih predmeta u stvaranju eksponata za vlastiti izložbeni prostor u školi. Sudionici projekta će tijekom Dana otvorenih vrata škole predstaviti rezultate svojih istraživanja u obliku digitalne brošure (isprintani QR kodovi s digitalnom brošurom), eksponati u izložbenom prostoru i kratko predstavljanje aktivnosti popraćeno fotografijama.

 

Aktivnosti:

 

– predavanje o tehničkim materijalima – plastici, vođeno pretraživanje dostupnih izvora i literature u školskoj knjižnici na temu riječke industrijske baštine, vrednovanje informacija, autorska i srodna prava.

– posjet Palači Šećerane, posjet Riječkoj razvojnoj agenciji Porin i realizacija izložbe u školskom holu, edukativna šetnja kroz Ulicu M. Barača/Industrijsku ulicu.

– osnove 3D skeniranja i 3D printanje u plastici, lijevanje epoxy smole za izradu predmeta i izrada kalupa (torpedo, žiroskop, traktor, brodovi), izrada svijeća, printanje modela. Osmišljavanje i izrada digitalne brošure – prikaza povijesti industrije na zapadnom dijelu grada i škole u kontekstu riječke industrijske baštine koja je objavljena na školskim mrežnim stranicama, tiskana i prati postavljenu izložbu.

Posjetili smo Palaču Šećerane i pogledali izložbu te naučili nešto novo o riječkom industrijskom razvoju:

Prijavili smo sudjelovanje na Festivalu znanosti (22-28.4.2024.) čija je ovogodišnja tema “Inteligencija”. Unutar projekta smo koristili u pojedinim etapama modeliranja AI, ove godine smo odlučili na FZ predstaviti na koji način smo to učinili i što smo postigli.

 

AI i industrijska baština

 

 

 

   

Izradili smo digitalnu brošuru Baštinski (Ri)Industrijalci u kojoj smo prikazali sažetak našeg istraživanja i aktivnosti koje smo odradili koristeći aditivne tehnologije.

 

Na školskom YT kanalu su objavljene video snimke printanja pojedinih komada.

 

Projektom smo ostvarili bolje materijalne uvjete za učenje o aditivnim tehnologijama – nabavljen je najsuvremeniji desktop printer Bambu lab X1 Combo. Nabavljen je materijal za kreativnu djelatnost i postavljeni su temelji za pokretanje školske zadruge (pripremljena je sva dokumentacija za pokretanje i rad zadruge); Izrađena je i objavljena digitalna brošura i tiskano je 50 primjeraka iste. U projekt se uključilo 7 učenika prvog razreda u CNC zanimanju i jedan učenik drugog razreda za skeniranje i printanje. Provedene su 3 radionice među učenicima završnih razreda na temu AI i izrade materijala uz pomoć AI, te je provedeno istraživanje povijesti Industrijske ulice s jednim prvim i jednim drugim razredom na satovima povijesti. Te razrede smo uključili u projekt u dijelu vezanom za istraživanje i vrednovanje izvora kao dijela Multimedijske pismenosti u knjižnici.

 

Riječka razvojna agencija Porin nam je održala dvije radionice na temu industrijskog 3D skeniranja i razgledavanja njihovog laba. Skenirali su kip „Trećemajca“ i doradili ga u softwareu, te su nam ustupili .stl modele remize, „Trećemajca“ i privjesaka torpeda. Agencijin koordinator laba Daniel Đuranović je tijekom posjeta učenicima predstavio poduzetničku podršku , networking i coworking koje Agencija nudi.

 

 

Stručna suradnica školska knjižničarka je projekt predstavila na Županijskom stručnom vijeću srednjoškolskih knjižničara održanom 8. veljače 2024. i izbornoj skupštini Knjižničarskog društva Rijeka održanoj 20. lipnja 2024.

 

Dodatni materijali:

 

 

Printevi dodataka za knjižnicu:

 

Skip to content