RECI-PLAstika

U razgovoru s učenicima smo spoznali da nisu sigurni kako ispravno odlagati pojedine vrste otpada, a trenutačno za to ne postoje ni uvjeti u školi jer nemamo spremnike za razvrstavanje. U CNC kabinetu se tijekom nastavne godine proizvode značajnije količine plastičnog otpada nakon printanja (naročito PET G) za koje u školi ne postoji mogućnost zasebnog deponiranja, kao niti općenito odvajanja vrsta otpada. Zbog toga želimo izgraditi ekstruder za proizvodnju niti iz PET plastike i spremnik u koji će biti moguće odlagati odvojeno plastiku od papira i miješanog otpada. Želimo uključiti do 15 učenika kojima su aditivne tehnologije bliske odabranim zanimanjima u kojima se obrazuju, ali će prijave biti otvorene i učenicima u drugim zanimanjima.

 

Ovogodišnji projekt u sklopu školskih izvannastavnih aktivnosti realizirao se tijekom šest aktivnosti o kojima pročitajte i pogledajte fotografije u nastavku teksta.

U prvoj aktivnosti smo održali radionice i panel rasprave na temu ekologije i održivih/zelenih rješenja koje su održale stručne suradnice: školska pedagoginja i školska knjižničarka. Izrađeni su digitalni plakati i glinene kuglice za osjemenjivanje školskog dvorišta od gline. Knjižničarka je sudjelovala i na prekograničnoj eko radionici Manje je više (SLO, Tomaj) u organizaciji Obale naših unuka s Krka gdje je imala priliku učiti o ekologiji u svakodnevnoj primjeni.
U drugoj aktivnosti učenici su sa stručnom suradnicom školskom knjižničarkom izradili dokumentaciju i isplanirali sastavljanje ekstrudera za plastičnu nit/filament. Potom su učenici su s profesorom praktične nastave izradili tehničku dokumentaciju za izgradnju spremnika za razvrstavanje otpada.
U trećoj aktivnosti na razini škole se pokrenula učenička zadruga. Učenička zadruga je sudjelovala na promociji obrtničkih zanimanja 25.4.2025. na riječkom Korzu sa svojim proizvodima, te u dva navrata na Dan otvorenih vrata Škole 8.5.2025. i 5.6.2025. sa svojim proizvodima. Izrađeni su predmeti od plastike, epoxyja, gipsa i voska.

Četvrta aktivnost je bila primjena znanja praktične nastave u kojoj su učenici s nastavnikom stručne prakse sastavili i spojili sve dijelove ekstrudera (mehanički plastični i metalni dijelovi, elektronika). Učenici su s nastavnikom praktične nastave izradili spremnik manjih dimenzija u koji će se razvrstavati plastika, papir, staklo i ostali otpad. Spremnik je postavljen u školski hol.

Tijekom pete aktivnosti učenike smo upoznali s temeljnim odrednicama djelovanja učeničke zadruge, poslovnim komunikacijama (komunikacija s kupcem, izdavanje računa, prezentacija proizvoda); Učenici su u dva navrata posjetili Riječku razvojnu agenciju Porin u kojoj su učili i gledali industrijsko printanje.

U suradnji s Gradskom knjižnicom Rijeka i Građevinskom tehničkom školom ostvarili smo 5 susreta radionica 3D modeliranja i printanja uz AI, te su djelatnici Rijeka Gatewaya održali jedno predavanje o budućnosti Zagrebačke obale. Ova šesta aktivnost nam je donijela informacije o razvoju riječke luke, razmjenu mišljenja o utjecaju na okoliš i stanovništvo te izradu velike makete Zagrebačke obale. Po završetku svih aktivnosti Gradska knjižnica Rijeka je organizirala predavanje i izložbu za javnost.

 

U aktivnostima je sudjelovalo je 24 učenika prvih razreda (1.4 i 1.5). Izgrađen je 1 extruder za plastiku, izgrađen je jedan spremnik za 3 vrste otpada za koji je utrošeno 4 kg materijala (s potporama i otpadom), isprintano je više od 300 predmeta za učeničku zadrugu i promociju školskih aktivnosti, napravili smo 100 glinenih kuglica za osjemenjivanje; Školska zadruga je uprihodila 115 eura. Tijekom radionice 3D modeliranja i printanja je sudjelovalo 9 učenika Građevinske tehničke škole. Tijekom te radionice je izrađena maketa Zagrebačke obale u Rijeci dužine 120 cm, a predstavljena je javnosti u Gkri. Maketa je isprintana u ukupno 18 dijelova, a utrošeno je 6 kg materijala (potpore i otpad). Projekt je unaprijedio školske aktivnosti u smislu ostvarene suradnje s institucijama i drugom školom, suradnji naših učenika s učenicima iz druge škole, doprinos se očitovao i u socijalnom smislu kroz interakcije u zajednici. Od velike važnosti je ekološko osvještavanje učenika i promišljanje okoliša kao jednog od čimbenika ljudskog mentalnog i fizičkog zdravlja. U školski hol je postavljen izrađeni spremnik za odvajanje otpada i izrađeni su digitalni plakati kojima se pristupa putem 3D QR koda;

Skip to content